Tre filmpremiärer och Pegasen-försäljning

Tre filmpremiärer och Pegasen-försäljning har prydit mitt schema idag. Hektisk tid i detta snögytter. Men ska icke klaga då denna dag varit hysterisk rolig!

Först vill jag informera om alla dessa premiärer. Film 1 & 2 producerades av mig och en mycket god vän. Detta var inget frivilligt därför blev de ganska ihop-slafsade. Egentligen vill jag inte publicera denna film eftersom Känslan saknas, ni vet det där lilla extra som gör den ihågkommen. Men den har sin charm och därför förtjänar filmen sitt ljus. Den resulterar mitt och Felicia Oppelts roliga arbete bland annat.

Titel: Katte guiden
The one and only: Felicia Oppelt
Bakom kamera: Emma S-Jensen
Kriterier: 1.5 minuter, ej original-ljud
Tema: kärlek/skola


Inspiration: Filmnoir 
Titel:The third man 
Produktionsår: 1949
Regi: Carol Reed 
Musik: Anton Karas
Förövrigt är The third man en makalöst bra film, om ni ser den lägg märket till alla ljusplaceringar och den berömda kloakscenen!  
 
Den tredje filmen visades, i princip, för hela skolan. Det var Pegasens julhälsning som visades i samband med föreställningen Kul-i-jul. Se nästa inlägg för mer information! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0