FaceBomb ~volym 2~


_Gytter av tankar

Här är en mer explosiv variant av Facebomb ~volym 1~
Ni ser konstnärer som Botticelli, Magritte, Kahlo och Biller.

Eftersom jag inte hade någon som helst vision när jag satte mig framför denna uppgift så lät jag ideerna frodas med tiden. Nu när jag ser på resultatet så är det, återigen, kopplat till ideal och feminism.    Det jag kan säga utifrån dessa två teman är att jag framhävt starka kvinnor samt beundransvärda personer. Kahlo som led av sin ofruktbara kropp, men som bearbetade det i sin konst. Bremer som var en stor drivkraft till kvinnors rösträtt i tidigt Sverige. Och idealkadavret till höger som ett vackert och glatt ansikte fått ge själ till, ett härligt bevis på att du ska acceptera dina skönhetsfläckar. Fruktträdet samt bakgrunden utgör en extra hint till kvnnorna då grönt tolkas till just fertilitet. Amor och Amors tvilling blev vettlösa mördare, raka motsatsen för att påminna om vår strävan till döden och Magritte som anses vara helig (enligt mig) faller inför den. 

Vet inte riktigt varför mitt porträtt är med här, kanske för att kunna förstå mig själv lite bättre i detta gytter av tankar. 
                                                                                                                                      _Emma S-Jensen
 

Kommentarer
Postat av: Felicia Oppelt

FETT COOL!

2012-11-27 @ 15:49:30
URL: http://feliciaart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0