genus i lagomland

Bilder från ronniekronblad.se 
-Skål för patriarkatets undergång 

En feministisk sida (den jag hänvisar till ovan, syftar inte på denna blogg!) så det ryker om det, hans illustrationer är mycket unika och oklanderliga. Hans budskap framförs inte svagt heller. Även fast det ser ut som en 7 årings verk (med undantag för den första teckningen) så är dem ändå så perfekta. Hans starka budskap tonas ned en aningen med dessa barnsliga illustrationer. 

Även om jag inte är feministisk (eller jo, men inte så det kokar) så röstar jag på att fler kvinnor ska komma in i riksdagen, behöver bli lite fler blandade åsikter. Ge oss sann demokrati med blandat matriekart & patriarkat!

Döm mig inte efter mitt första blogginlägg. Tyckte bara att han var lite av ett geni av sitt slag, kände jag behövde uppmuntra hans arbete lite. 
Ni kan gilla deras facebooksida: fittfin 

Hur tolkar ni bilden? 
Det jag känner för denna är att han har ett jävligt skönt smajl. Ni som är insatt i politik lär väl finna detta ansikte bekant, jag gör det i alla fall inte. 





Kommentarer
Postat av: Ronnie Kronblad

Tack!

2013-02-06 @ 17:23:25
URL: http://www.ronniekronblad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0